Wednesday, February 2, 2011

02022011 . cintan cintun


hehe :D
lembab dak aku n anisa?
ummy n thira yg ambek lesen L lmbt drpd kmi pon dah dpt lesen P
tpi kmi dua xabeh2 g latihan 8 j
tdi bru prabes 4 jam. ari tu dah buat 4 jam
oh my. bwk moto, mmg takkan penah laqi drpd perkataan CERINK
hahaha
ok ok. next week kmi dua buat QTI. then trus bwk JPJ kot 13 aribln nih
insya Allah

abah kata. syrt pertama dia nk bgi ku bwk moto p skolah ialah dpr dlu lesen P
ok ok . aku tgh pulun nk dpt P skrg
syrt kedua dia aku xtau laa . aduyai
tpi. aku dah penah bwk moto p skolah smlm. hahaha abah tatau :)
smpai umah bru aku gtau abah. syukur, tidak dilenting :)

ok ok
aku sbnaqnya nak ckp psai

nohh,,
nek f5 nih smkn byk scandal
tingat kisah masa f1 dlu. ERP.

pa yg tiba2 bleh TERtimbulnya scandal?
junior mnt senior?
senior mnt junior?
then mntak no fon?
through fb?
bgi leta? *hahaha yg ni stai. aku siap ada satu kotak bsaq penuh dgn leta ja
then apa g aah?
aku pon takpaham

*err, aku ckp psai scandal antara sma kaum, dan berlainan ok.

kes 1
kdg2. org itu msg kita,
mula2 rsa mcm 'SJA' ja nk msg. kononnya tak mnt aah ada hbgn pa2
tpi lama2 kelamaan TERSANGKUT. hahaha
kbykkannya org slalu guni aah.
kwn2 kata. "weh, aku rsa dia mnt kt ang aah"
kita tnjuk ego. "dak kot, aku rsa dia bkn stai jenis gitu"
*sdgkan dlm hati menaruh perasaan. HAHAHAH
ok kwn2 aku dah stat buat jwg skrg
then2, sama2 ego. takmau ngaku mnt antara depa

lpas nih, akan jdi 3 situasi plak

situasi 1: depa malu2. tpi kwn2 depa tau. so, kwn2 yg tlg dlm hbgn depa nih. hahaha
situasi 2: 'hbgn' depa tak ksmpaian. tp yg laki tu gila2 syg kt pompuan. smpai tak sggup nk kapel dgn org len plak. frust laa kiranya. pompuan tu pon sma. depa mcm lost contact. tiba2 kt satu tmpt, terjmpa!! laki ni tamau mlepaskan peluang! dia kejaq pompuan tuh. pompuan tuh plak takut nk kapel lg, tkt frust lg. hahaha dan akhirnya, ego depa kalah. dan alhamdullilah. kwen dan ini yg dikatakan jodoh yg kekal lama.

situasi 3 : depa sma2 ego. last2 tak kwen trus dua2

ni la akibatnya aku TERLALU BYK mmbaca novel cintan!

ok yg tuh klu stat dari 'scandal'
kbykkna cinta skrg sat dri situ aah.
alahaii, yg drjh 6 pon dah stat couple. kuang3.

kes 2
kita bercinta mlalui msg. ada perasaan time tuh! then lost contact.
bila org tuh stat blik nk msg kita
kita dah tak dak perasaan.
mungkin org tuh bkn jodoh kita. kuang3

kes 3
then. ada jgak cinta yg tak tau dri mna mulanya
mksud aku. cinta dgn manusia aah
dia tidak pernah bercinta dgn manusia
bginya, cinta dgn Yang Satu yg utama.
org yg stai guni adalah yang TERBAIK

seperti yg Allah janjikan
"cintailah aku, maka kau akan mendapat cinta drpd org yg mencintaiKu juga"
mksudnya. kita cintakan Allah, kita trus mnerus cintakan Allah. kita tiada jodoh dgn manusia. tetapi suatu hari nnti Allah akan berikan kita seseorang yg akan menjadi teman kita. org ini adalah org yg mencintaiNya juga sepertimu.
cinta ini laa cintaa yg kekal abadi selamanya hingga ke syurga
ini janji Allah kpd kita :))

hahahah. mcm lwk ja post aku kali ni. kuang3
sure mpa suma pelik kn knp tiba2 jaa aku tulis psai cinta2 nih
sbb aku tak penah pon layan laki2 . erp
jgn slh phm, aku pon perempuan sjati. cma aku pgg pada janji Allah
dan aku rsa, blum tiba lagi masanya utk aku bercinta
HAHAHAHA. AWAT LWK NGAT NIH CRA AKU TULIS. bodoh btui

ok ok.
crilah masa yg sesuai utk bercinta.
cinta Yang Satu adalah lebih utama.
the most important thing! carilah cinta dgn cara yang halal :)

4 comments: