Friday, February 11, 2011

lucky today

date: 11022011 *si tarikh cntk
venue: KV , tanjung musang
current mood : MASIH CUAK tak abeh2 g


ok ari ni aku & anisa p buat QTI
apa itu QTI?
aku pon tatau nma penuh dia apa. tpi bfore mpa nk kena test JPJ mpa kna buat dulu QTI
QTI ni test yg akan diadili oleh ajen2 di tmpt kita mbek lesen
test JPJ plak,, polis tuh yg mai tgok

meh aku nk gtau general psai QTI ni
kt bhgian dua, anda akan diberi 2 kali cubaan utk melpasi titi
klu tak lepas titi, mka failed lah anda.
masalahnya, titi adalah hlgn pertama yg mpa kena lalu
sah2 laa klu mpa xlepas yg tuh mpa akan automatik failed yg len

ok aku nk start cta pa yg jdi kt aku ri ni
ku p ambek nisa kt umah dia
then kmi p sama2 p KV
lpas isi borang pa suma, kmi kena bkmpul kt pondok A
suma org yg nk buat QTI suma dh bkumpul dah kt situ
so, kmi dua adalah org trkhir yg sbmit borang kt seorang ajen tuh
ok fine. kiqanya brg kmi dua yg ddk atas sekali skrg

then, abg tuh bgi briefing skit pa suma.
sekali dia pggei nma org pertma yg kna buat QTI
iaitu NOOR AIMAN ZAFIRAH *ok aku tatau knp dia tmbh 'H' hahah
org yg kedua
NUR ANISA.
ok, kmi dua gelak keketaqan p laa mbek tag yg kna gntung kt leher tuh
p ambek topi kldar. start moto
hahahah abg tuh kata
ok, org pertama kedua dan ketiga jln dlu
HAHAHAH dah laa aku org first! aduyaii

ok, hlgn prtama: titi
abg tuh tak suruh stat g
tpi b4 dia tuh dia ada kta "ok jln" *DARAH GEMURUH*
aku pon p laaa lalu titi tuh. lepas sykur alhamdulillah
tpi skali dia kata. eh2, tak start g. buat len
HOHHHHHH, ya Allah. aku kecut perut dah takut cubaan 2nd time nih tak lepas
ok, skli g aku nek titi.tapi jatuh msa awai2.
patah balik utk cubaan skali g. JATUH lagi bila 4 inci jaa lg nk smpai pnmt
haaaaaa, aku nmpk abg tuh bgi isyrt suruh truskan
aku pon dgn frustnya bwk moto p hlgn strusnya
kon, break kcmsan, pusingan 8 & selekoh tjm.
turn anisa plak. dia tak lpas titi yg jgk first tme
tpi second time dia dpt lepas. ok tapa nisa. dia mmg dah terer nek titi
then aku p smbg bhgian 3, jln rya. yg nih tapa senang
then abeh laa suma, tunggu nisa.

kmi p sma2 pondok penilai2 duduk
depa akan bgi borang yg kmi isi tdi tuh dan ada result kita kt situ
first thing aku tgok result utk bhgian dua, yg hlgn titi pa suma tuh laa
ok, aku lulus?? aku tkjut kot
aku tak lepas laa titi, tpi awat aku lulus? then aku tgok yg bhgian 3 punya result plak, aku pon lulus. aku rsa abg tuh bgi can kt aku kot
sbb aku jtuh titi pon dkt ujung2.
ketaq sama, org first kna buat. gilaaa. mmg tak gila mna

dan konklusinya. aku & anisa lulus.
tpi, anisa lulus dgn jayanya
aku yg lulus dgn belas kshn.
apa2 pon terima kasih sbb bgi can kt saya

lpas nih test JPJ
anda hnya diberi satu cubaan sja utk lpas titi.
anisa ajak, b4 jpj kita mai pktis bgi terer titi
hahh, mmg ku nk pon
tpi lmbt g, bulan 3 nuh. mksudnya bulan 3 jgklaa aku dpt lesen P
okay copy. insya Allah
aku arap aku tak ketaq dah nk buat JPJ nnti mcm ari ni.
alhamdulillah :)

3 comments: