Wednesday, March 30, 2011

30032011. kebimbangan mlanda

Bimbang? Bnda apa yg nk bmbgkan?

Bukan nooraimanzafira ni terkenai dgn org yg plg chill & tadak perasaan kaa?

Ohh human. Please do take note that

You are totally wrong.

Ok, back to the topic.

Errr. Tukaq bhs please. I know that i’m the one and only one that will understand what im talking right now. Yehhhaaa.

Ok aku nak habaq.

216 days to go to SPM.

And insya Allah

155 days to go to TRIAL SPM.

Huhh? Lambat g kaa?

Nmpk jaa number tu beratus2, tpi.. tak lama akan tinggai single numbering ja.

Dan klu mpa nk tau.

Aku selalu nmpk perkataan SPM tu stand for SASBAND PASTI MENANG.

Aku pon xtau knp,

It is mean that aku ni tak sedaq diri lgi?


Honestly aku kata. Aku smkin ‘cuba’ utk memulunkan diri aku utk mjadi lbih rjn.

Biaq laaa org nk kata aku pulun kaa pa, awai lgi.

Dak3. Mslhnya effort aku kna double, triple drpd students besa. Yaya.

Msa tak menunggu kita, sebaliknya kta yg kena mengejarnya

Klu x slalunya comp akan 2 minggu b4 trial PMR.

Mmg dari dlu g gtu. Sbb tu trial aku tqok dlu. Kuang3

Tpi dgaq kata, taun nih comp adalah 2 minggu b4 trial SPM.

Tpi tdi titi gtau aku trial taun ni bln 9. Amin, amin.

At least nnti kmi boleh focus btui2 kt band. Dan lpas comp focus btui2 kt stadi. Insya Allah


Batch 1994

Betuikah kita ni batch plg teqok? Sejujurnya aku nk tau jwpn yg sjjrnya.

Aku tkut sgala ilmu yg ckgu bgi kt kita setiap ari, tiba2 jaa last mnt tidak diberkati.

Bak kata tchr noni. Dkt2 dgn SPM bru laa kita kalut nak mintak berkat ckgu. Mna nk tau spnjg tahun tu ckgu tak berkat ilmu yg dia bgi. Apa kata kita mintak berkat drpd ckgu yg mgjar kita dari SEKARANG dan SETIAP HARI SELEPAS NI?

>Salam ckgu b4 ckgu kluaq klas.

>Bila nk slm kt ckgu, bdiri elok2. Jgn pungkok berat sgt.

>Dan the most important. Patuhi apa yg ckgu suruh kita buat.

Homework for example. *dan aku tgh menasihati diri aku sndiri sbnqnya.

Ckgu yg mgajaq kt sekolah asma ni, mna yg tak penah mngs sbb batch kita?

Kdg2 bkn sbb satu batch

Tpi kdg2 sbb seseorang dlm satu batch ni

Dan hari ni, aku tak sndiri takphm, knp pgetua skolah kita sndiri mngs sbb kita.

Ya Allah.

Aku tatau knp. Mybe sbb aku pon tak p sekolah ari ni.

So aku pon tatau crita yg sbnq.

Aku tau cita ni pon drpd wawa.

Ya Allah. siapakah kami nih sebnaqnya? Apakah salah kmi sebenarnya?

Cuma aku nk pesan sikit laa kwn2,

Kita buat salah dgn Allah, kita boleh meminta ampun drpd-Nya.

Bila2 masa ja Dia akan mndgar rintihan kita. Sbb DIA SENTIASA ADA.

Tpi klu kita buat salah dgn sesama manusia, manusia tuh sndiri yg kena mengampunkan kita.

Konon, jika kita tak sempat meminta ampun kepada seseorang itu,, kslhan kita tak diampunkanlah, selagi org itu mengampunkan kita.

Tpi, klu dia dah meninggal?

Sanggupkah kita mencri org tu di Pdg Masyar yg pns, trik, dan diduduki oleh berjuta2 lagi yg senasib dgn kita.

Akan adakah kita akan bjmpa dgn orang itu?

Sbb tu laa Rasulullah menyeru kita memnta maaf sesama umat cepat2, jgn pendam dendam lama2. Walaupun kita betui, kita mengaku ja laa kita salah. Tolak ansur tu pntg. Klu tak, hidup kita tak tnteram dan penuh dgn dndam la kn?

Manusia tak penah laqi drpd sifat ego.

Klu semua org pakat ego, siapa yg nak jadi org yg bertolak ansur dlm dunia ni?

Tak perlu tunggu hari rya tau :D

Minta maaf SEKARANG SEKARANG!

Wallahu’alam

Last post: Aku sendiri pon sedar aku mmbuat slh pda orang lain.

Jadi, aku pon ingin meminta maaf atas kslhn yg sgja & tak dsngjakan spnjg anda kenai saya, dan saya kenai anda. Terima kasih

No comments:

Post a Comment