Wednesday, November 10, 2010

|| bah oh bah ||

err. ekceli aku dh save crita2 nih
tpi aku save as draft, x publish lgi
selamat mmbaca ^_^

03112010
tenshah naza mai duduk umah aku. depa ekcelinya nk tdoq umah wawa. tpi wawa ada kelas pinanooo
yeah3 sila2, buat mcm rumah sendiri
pkul 9 mlm, aku ntaq depa dua p umah wawa.
ingat nk jln kaki jaa tpi, err. hahah bernas sgt idea tuh
lpas 2, p ambek kwn2 kak pkah kt shahab. depa ekceli nk p poli kt jitra nk ambek result muet, tpi jitra dh banjir
so depa mai laa tdoq umah kmi
*tpi depa xtau, kt alor setaq pon akan mgalami mslh yg sma*

04112010
12 mlm: abah n ckgu fauzi jiran aku p ronda2 p tgok tmn2 yg dh bnjir
oh oh, jiran taman aku dah banjir. LALALALA
02 pg: abah tgok air dri tmn jiran makin mai ke tmn uda. ouh air mkin byk, xbleh jdi nih
03 pg: abah, kak pkah, ckgu fauzi p ketuk pintu setiap pghuni tmn uda smpai runtuh, hbaq kt depa tmn uda bakal nek ayaq, diminta utk mmndah keta ke tmpt yg tinggi
suma org p park keta kt msjid rafeah

ayaq kt dpn rumah. [03.20 pagi]

05 pg: kak pkah masuk bilik, bru nk tdoq. aku terjaga. dia cita kt aku pa yg jdi pa sumaa. errr, aku mamai. hahahaha.
06 pg: "abah, eman kna p skolah, ada org nk pnjm bju eman" , "xleh kluaq umah laa. jln2 pa suma ayaq dh nek
aku pon nyanyi, LALALALALA
09 pg: ohh ayaq makin nek. ketaq lutut dh aku. angkut suma brg abeh p nek tingkat atas. nseb bek umah dua tgkt, klu setingkat? LALALALALALA *kta nganga rmai rmai na

ayaq xmasuk rumah lgi. [11.20 pg]

pak cik fauzi :)




3 ptg: siap2 packing brg pa suma, bwk keperluan yg mckupi pa suma, kmi bsedia nk p meredah bnjir. hoohhh GILA SYOK WEYH. aku xtpu, ikhlas dri hati .
depan syed omaq , jmpa pulak aqim. xmau kata apa laa.
jln dpn sikit kt mny, jmpa pulak azhana. HAI KAWAN2 !
time tu, aku bru teringat yg aku x bwk selipar! LALALALA. hahah
time tu tmn2 kt blkg mny 2 xnek ayaq g, famili aku suma sedap ja jln atas tar yg kering, aku yg tergegeyh mggelupuq kaki panas. abah kata xpa, terapi kaki. alahaaiii~
ekcelinya dstinasi kmi nk p giant. tpi ikut jln jauh
last2 aku mintak kak pkah teman aku, singgah umah kak farah yg msih blum bnjir, p mintak pnjm selipar
dgn muka xtau malunya
"asslmmualaikum, kak farah, nk pnjam selipar xpa. yg plg buruk yg mpa ada"
hohhh. kak farah xtau pa2, dia xtau alor setaq dh start bnjir time tu
hahah xpa3. last2 aku dpt jgak pkai selipar.
syukur alhamdulillah
terima kasih byk2 kak farah. jsamu kn ttp ku kng
05.30 ptg: yeahh! pak uda dh smpai! dia mai ambek kmi skluarga n kwn2 kak pkah tu kt dpn giant.
terima kasih byk2 pak uda. jsamu dihargai
06 ptg: singgah myg kt gurun, mndi2 pa suma, mkn mcm xmkn sminggu. hohoho. dan tediaaaa rmai gila bdk asma, jiran2 aku, ckgu2 tmn uda dlu pon ada aku jmpa kt situ. hahaha bleh buat jejak kasih plak kt stu
07.20 mlm: smpai umah tok kt bukit mertajam. smpai2 umah tok, peluk trus tok. aku xtau pa ja jdi kt aku. LALALALA :D
09 mlm: pnjm keta abg aizat *kezen aku, p ntaq kwn2 kak pkah kt stesen bas penang. tpi aku xp laa. aku buat pa? mbusykan jari jmari dpn laptop. wakaakaka

05112010 * jumaat klu xsilap aku
9 pg: aku kekkah abah mak, bertolak p alor setar. b4 that kmi singgah merata sat. ntaq abah kt msjd tandop. aku, kekkah, mak p shopping kt as mall smntara tunggu abah.
tediaa shopping smpai xingat dunia. aku beli baju kmeja 3 psg!! pdn muka.
tinggai rm 22 ja lpas diskaun. tunggu pa g.
then beli laa brg2 yg rsanya perlu dipakai dan ditukar stiap ari. hohohoh
02 ptg: jnji dgn abah pkui 2 ptg km akan p ambek abah kt dpn msjd. tpi time kmi smpai kt abah tuh ekcelinya pkul 2.20 ptg dah. abah cekak pinggang dh, dgn pkai kain pelikatnya, dok kt tepi jln. minta maaf abah.
03 ptg: park keta kt giant, kembali meredah bnjir. lalu kot tmn muhibbah, gila jauh! tpi nk buat cena, laluan kot stu paras lutut ja berbnding klu lalu kot tmn rkyat paras pinggang.

venue: tmn muhibbah. cetek jaa.


04 ptg: umah? luaq jdi pulau mcm marin, tpi mkin tinggi , paras pungkok dh. bukak2 pintu umah, ya Allah, ayaq dh masuk umah! kotoq gila lntai. tpi nseb bek aah masuk 2 cm ja.

dapur

ruang tamu

eh, ayaq makin surut sikit2 dh lpas 2 sbnaqnya. kmi tolak2 sikit2 ayaq kluaq umah, mop2 skit lntai pa suma n finally, ruang tmu lntai dh cantek, cuma tinggai bubuh pwangi ja. myg asaq jimat gila ayaq.
06 ptg: kmi btolak kluaq umah, lalu kot tmn rkyt even ayaq tinggi. terpksa aah, dh nk mghrib

kereta2 di masjid


07.15 mlm: smpai dpn skolah tmn rkyt. disni la sya jmpa sbuah keta cr-v yg familiar. then lpas lintas jln, jmpa wawa n famili. YO! YO! hahah. syukur tgok kwn kta sndiri slmt.
07.45 mlm: smpai gurun. bersihkan bdn, myg. jmpa lgi org2 yg dkenali. xmau kata pa dh laa
08.30 mlm: smpai umah tok. ergghh penat. tpi still xlupa nk on9. ahahaha

06112010
10 pg: hnya aku n abah sja yg balik ke asetar ari nih sbb mak dah sakit3 bdn, kak pkah plak kne smpaikan seminar kt penang.
smgt gila kmi dua nk cuci2 umah. abah aah smgt gila. hahah
p asmall, p brg2 tarik2 ayaq pa suma, bli dettol plg wangi.
smpai kt pekan cina, kak pkah ntaq msg

eman, ang ada knci umah lebih ka? knci umah ada kt dlm beg aku nih

jwpnnya : XDAK KUNCI
TEDDIIAA MATI DAH AKU.

teragak2 nih nk gtau abah kt sebelah dlm keta. ya Allah
time tu aku xtau dah pa nk kata. last2 gtau abah jgak
smgt abah trus mati , ya Allah, ketaq perut aku.
last2 aku ingat, kunci pintu blkg ada kt dapuq , tpi jauh aah klu nk cpai. bertawakal ja la.

12.30 pg: smpai umah. abah ambek btg pjg2 n buat cangkuk kt btg tuh, try capai kunci kt dapuq.
ya Allah, aku mmpu doa byk2 ja time 2. last2 alhamdulillah berjaya!!
masuk umah. ayaq dlm umah still bertakung dlm umah.
kmi cuci, tonyoh2 bilik mak abah, bilik smbhyg, ruang tmu, n finally dapuq
ari tu dah siap dah mop satu level umah, wangi abeh dah. usaha aku n abah

*xdan nk ambek gmbaq dlm umah sblm n slps sbb tlalu busy mencuci lntai. haha*

05 ptg: kmi redi nk blik umah tok blik. siap dah bersihkan umah! alhamdulillah ayaq cetek ja.
ahhaha yg xthnnya time nk balik nih aah. kmi bkn redah bnjir. tpi ada keta yg volunteer nk tmpgkan.
terima kasih nah,



bantuan dari negeri perak.

mlm tuh, mak lang ada, mak teh ada, mak tam ada . km celebrate bday tisha :)
yg adek dia tuh myebuk ja, bday bln 3, tpi gegeyh nk clbrate jgk
terima kasih semua.


07112010
ari berjalan sedunia.
aku abah mak kekkah, mula2 p autocity. then kmi p bshopping kt queensbay.

abah p kedai kamera
aku p beli sushi
kekkah p bli bju kt jusco
mak p popular cri novel english
TEDDIAAA . syok abeh. err xperlu hbaq sdetailnya lgi kot apa abah buat kt kedai kamera tu
aku rsa tujuh ari bln sebelas nih la ari boros sedunia dlm famili aku
apa2 pon thanks to abah mak. terima kasih byk2
aku beli adiah bday kt anisa. hahahah xtau npa, aku nmpk ja brg tuh, trus ingat nk bli kt dia. hee, xpenah2 bgi adiah kt org tiba2 ja aku bgi. bkn selalu nohh

lpas asar : bertolak blik asetar. still pnjm keta abg aizat
mak kekkah tjut tgok lntai umah bersinar2. ahahha

abg sedang berusaha mencuci laman


08112010
p skolah la weyh! LALALALA. bday anisa
mai2 skolah, trus aku cri dia. lerr rpa2nya kwn tu xmai skolah! cabok btul
ptg tu dia bru dia mai

n my days just berlalu just like that
kembali kpd khidupan perskolah
kembali kpd dpt result final exam
kembali msuk kelas bljaq sbjek pure sc smata2
kembali kpd tak masuk kelas
kembali kpd jadual yg makin pdat. harrgghh semput aku tgok jadual!
ni la koja kami :)

klu bleh nk bwk sejuta org p more n save

sekian terima kasih .

No comments:

Post a Comment